Мирослав Карић и Слађана Петровић Варагић, уметнички кодиректори галерије Артгет у 2017. години

01.01.2017-31.12, 12:35.
blank-image

Програмска концепција АРТГЕТ 2017
Концепцијску окосницу нове програмске сезоне Галерије Артгет у 2017. години, чини наставак досадашњих истраживања и бављења фотографским медијем које смо као ауторски тим започели у оквиру пројекта Фотодокументи, иницираног 2010. године са идејом да афирмише савремене фотографске праксе и отвори шири дискурзивни простор за истраживање фотографије као комплексног друштвеног феномена и медија уметничког изражавања. Један од циљева наше фотографске иницијативе јесте анимирање стручне јавности за бављење континураним и свеобухватним критичким, проблемским и феноменолошким истраживањима и вредновањима врло динамичне домаће савремене фотографске продукције. Важан аспект нашег бављења фотографијом јесте и разматрање појма документарног у фотографији, промишљаног у околностима који фотографска слика има данас, потпуно интегрисана у наше свакодневне интерперсоналне и шире друштвене комуникације и интеракције. Преиспитивања документарних конвенција, приступа и стратегија у савременој фотографији, њихове жанровске, стилске флуидности и сложености у интерпретацијским и значењским могућностима, били су и даље су фокус наших истраживања.

Овогодишњи програм за излагачку сезону у галерији Артгет, најшире би могле повезати теме рецепције и примене фотографије као значајне друштвене, културне и уметничке праксе.

Представићемо рад домаћих и регионалних уметника чије праксе препознајемо као релевантне када говоримо о тренутним кретањима и тенденцијама на интернационалној фотографској сцени. Рад ових уметника усмерен је ка фотографском медију, не као средству већ као идеји и процесу кроз које откривају, анализирају и критички опсервирају бројне појаве савременог друштва. У складу са тим, програмом представљамо разноврсне фотографске продукције, почев од оних које се могу дефинисати као својеврсне визуелне хронике и студије друштвеног и културног живота одређене историјске епохе или социјалног амбијента (Срђан Вељовић, Иван Петровић, МихаилоВасиљевић, Марина Пауленка), преко интригантних хибридних форми и перифирних области фотографије уобличених у фотографске инсталације и ситуације којима се подрива очекивани исход посматрања и очекивани формат у којем налазимо фотографију (Андреа Палашти). Такође, програм укључује и представљање нових изражајних стратегија у анализама саме природе фотографског медија (Миа Ћук), његових техничких и концептуалних потенцијала, па све до анализе узрока појаве новог енсафског колективизма на пољу фотографије (регионални пројекат у срадњи са словеначким кустосом Михом Цолнером).

За изабране уметнике карактерситично је и то да знатан део својих ангажмана посвећују покретању бројних програма, едукативних формата, пројеката, радионица и других иницијатива са циљем да се фотографија као тема уведе у јавни дискурс и приближи било из перспективе практичног рада, или у контексту историјских и савремених уметничко-теоријских приступа.

Такође, овогодишњи програм Културног центра Београда ће у осталим галеријским просторима, тако и у галерији Артгет, представити интернационалне уметнике који на веома различите и иновативне начине користе и преиспитују фотографију као средство уметничког изражавања: од радова азијских уметника који освајају светску сцену у оквиру међународног ауторског пројекта кустоскиње Биљане Ћирић, Када се друго сусреће са другим?, преко уметника који на провокативан и „радикалан“ начин третирају фотографску слику у научно-технолошком, социјалном и културном контексту 21. века – у оквиру пројекта Арт&Сцеинце / Уметност и наука до премијерног предстваљања и изложбе фантазмагоричних призора великог формата под називом Мале приче, чувеног редитеља Дејвида Линча.

Током предстојеће сезоне у Артгету планирани су и пратећи говорни програми у оквиру којих ће се комплексност фотографског медија даље тематски и проблемски елабораирати кроз сагледавање рада одређених ауторских појава и поетика, нова читања локалног културног наслеђа, преиспитивање дефиниције фотографске слике, разматрања појма документарног у фотографским праксама југословенске и пост-југословенске уметности, као и истраживање различитих видова еснафског/професионалног удруживања на пољу продукције и презентације фотографије. Излагачким и пратећим програмима Артгет галерије у 2017. години настоји се указати на неопходности континуитета у историзацији фотографије, њеној контекстуализацији и стручном валоризовању.

Програм изложби:

1. Срђан Вељовић, Деведесете (фебруар, 2017)
2. Андреа Палашти, Кућне вежбе / Хоме Wоркоутс (март, 2017)
3. Арт & Сциенце 2017 – Европска мрежа дигиталне уметности и науке: Схинсеунгбацк Кимyонгхун (Јужна Кореја), Гиљермо Касадо и Азућена Гиганто (Шпанија), Алекс Гевара (Перу/Немачка), Qуадратуре (Немачка) (у сарадњи с Центром за промоцију науке), (мај, 2017)
4. Када се друго сусреће са другим?- међународна изложба / ауторски пројекат Биљане Ћирић, (јун, 2017)
5. Миа Ћук, радни назив: Студија непојавности (јул, 2017)
6. Иван Петровић, радни назив: Портрети (август, 2017)
7. Дејвид Линч, Мале приче (септембар, 2017)
8. Михаило Васиљевић, Топографија Београда [2011–2016] (октобар, 2017)
9. Неформални и формални видови организовања на пољу фотографије у региону – групна изложба кустоса Михе Цолнера и тима Фотодокумената (новембар, 2017)
10. Марина Пауленка, Други дом (децембар, 2017)

Loading...