Музика за два чембала: Марија Луиза Балдасари и Светлана Стојановић Кутлача

09.11.2009, 17:03.
blank-image

Светлана Стојановић-Кутлача дипломирала је и магистрирала чембало у класи проф. О.Ђурђевић на ФМУ у Београду. Усавршавала се код истакнутих професора и чембалиста: Геновеве Галвез (једногодишња специјализација школске 1989-1990. на Краљевском конзерваторијуму у Мадриду), Хугуетте Дреyфус (Париз, Виллецрозе), Цолин Тилнеy (Дартингтон), Пол Симмондс (Суссеx Университy), Цристине Даxелхофер (Карлсрухе), Марк Кролл (Бостон, УСА). Концертна активност Светлане Стојановић укључује реситале у Швајцарској, Великој Британији, Шпанији, као и у Србији и Црној Гори. Снимила је 5 ЦД солистичке музике: 4 на чембалу и 1 на клавикорду. Од 1994. професор је чембала и басо континуа на Одсеку за рану музику у СМШ „Ј.Славенски” у Београду.

Марија Луиза Балдасари је дипломирала клавир и чембало у класи Гордона Мареја и Боба ван Асперна на Универзитету Павија. Такође је дипломирала музикологију на истом универзитету. Активна је и као извођач и као теоретичар. Наступала је са неколико значајних солиста и оркестара широм Италије, као и у Француској, Грчкој, Бразилу, САД-у и Канади. Снимала је за музичке куће као што су: Ецхо, Тацтус, Риво Алто, ЕМИ и Нуова Ера. Оснивач је ансамбла „Лес Натионс“ чији су чланови многобројни чувени италијански соло извођачи ране музике. Репертоар овог ансамбла обухвата музику италијанске ренесансне и рану барокну музику. „Лес Натионс“ је објавио два ЦД издања посвећена музици Бартоломеја Тромбочинија, чувеног ренесансног композитора, и једно ЦД издање са полифоном музиком Констанца Порта и ораторијумом „Ил Трансито ди С. Гуисеппе“ који је компоновао Ђовани Паоло Колона. Године 1999. ансамбл је изабран да изведе прву познату оперу већег обима, „Еуридику“ Јакопа Периа. Марија Луиза Балдасари предаје чембало на Конзерваторијуму у Пезару. Председник је музичке асоцијације Цоллегиум Мусицум Цлассенсе. Пише музиколошке радове, највише о италијанској црквеној музици XВИИ века, као и музичке рецензије. Објављује критичка издања за „Ут Орпхеус“. На италијански језик је превела чувену континуо студију Јаспера Кристенсена (Ут Орпхеус-Баеренреитер, 2003).

Програм концерта:
Јеан-Хенри д’Англеберт 1629-1691
Пассацаилле д’Армиде, г-молл (трансцрибед фром Луллy)
Пиèцес де Цлавеçин

Доменицо Сцарлатти 1685-1757
Соната К213, д-молл

Антонио Солер 1729-1783
Соната х-молл

Г.Ф. Хандел
Суите а деуx Цлавецинс ц-молл
Аллеманде
Цоуранте
Сарабанде
Цхацонне

Доменицо Сцарлатти 1685-1757
Соната К64, д-молл
Соната К208, А-дур
Соната К209, А-дур
Соната К513, Ц-дур

Антонио Солер
Цонцерто но.2, а-молл
За два чембала
Анданте
Аллегро
Темпо де Минуé

Франçоис Цоуперин

1668-1733

Ла Мусéте де Таверни
Ла Мусéте де Цхоиси
Пиèцес де цлавецин, ИИИ, 15е ордре

Loading...