Novembar u galerijama Kulturnog centra Beograda

17.11.2016-10.12, 15:56.
blank-image

Galerija Artget FOTODOKS 2015: PAST IS NOW; Likovna galerija, Milorad Mladenović „Neposredni konteksti“; Galerija Podroom „…O poroznosti II“
U galeriji Artget predstavljamo izložbu dokumentarne fotografije FOTODOKS 2015: Prošlost je sada! Naime, festival Fotodoks u Minhenu, jedan od značajnijih događaja za savremenu dokumentarnu fotografiju u Nemačkoj, posvetio je prošle godine glavnu izložbu “Past is Now” (Prošlost je sada) prostoru bivše Jugoslavije, istražujući i sadašnje stanje u regionu, i „potencijal prošlosti u sadašnjosti“. Na izložbi učestvuju umetnici iz regiona exYU i drugih evropskih zemalja. Izložba se zasniva na dokumentarističkom pristupu, a temu „ Past is Now “ (Prošlost je sada) obrađuje iz različitih perspektiva. Autori su koristili postojeće arhive ili su formirali nove, išli su istorijskim tragovima ili su preispitivali kulturne stereotipe i mitove, osvrtali su se na dvadesetpetogodišnjicu ujedinjenja Istočne i Zapadne Nemačke ili na dvadesetogodišnjicu Dejtonskog mirovnog sporazuma. U saradnji sa partnerima iz bivše Jugoslavije izložba Fotodoks 2015. bavi se pozicijom status quo i potencijalom koji jučerašnjica ima u današnjici. Gosti tokom trajanja izložbe biće Sofija Grajf, jedna od kustoskinja izložbe Fotodoks: Prošlost je sada i Roman Bezjak, autor na izložbi i profesor fotografije na Univerzitetu u Bilefeldu (Nemačka). Tokom izložbe biće organozovano nekoliko tematskih vođenja i razgovora na temu savremene dokumentarne fotografije.

U Likovnoj galeriji umetnik Milorad Mladenović, dobitnik nagrade Kulturnog centra Beograda na 55. Oktobarskom salonu, predstavlja svoj doktorski rad na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, pod nazivom Neposredni konteksti. Projekat je definisan u dve osnovne komplementarne celine koje se bave statusom teksta u društvenoj komunikaciji kroz medije crteža, instalacije, video zapise i digitalne forme. Osnovnom zamisli celine izložbe ističe se nestabilna, subjektivna, zanemarena ili ukinuta komunikativnost u savremenim okolnostima življenja ili egzistencije. Celina sadržaja nije organizovana kao definicija ili niz definicija u posmatranju ovih problema, već kao niz raznovrsnih sadržaja koji govore o različitim pozicijama ili sadržajima u kojima je pitanje odsustva teksta vidljivo. Izložba Neposredni konteksti biće predstavljena i početkom 2017. godine u Galeriji savremene umetnosti u Subotici.

U galeriji Podroom gostuje savremena likovna scena iz Monpeljea sa projektom „…O poroznosti“. Cilj izložbe je povezivanje različitih sfera savremene umetnosti koje nastaju u okvirima nezavisnih i institucionalnih struktura. Prva faza projekta podrazumeva dve izložbe i niz susreta i razgovora sa francuskim umetnicima, profesorima i studentima umetničkih akademija. Izložba pod nazivom …O poroznosti II, na kojoj će se predstaviti umetnici koji žive i rade u Monpeljeu u galeriji Podroom, i izložba …o poroznosti I na kojoj će se predstaviti umetnički kolektiv Aperto u Umetničkom prostoru U10. Nastavak pomenute saradnje podrazumeva takođe dve izložbe i razgovore sa umetnicima koji žive i rade u Srbiji ali i profesorima i predstavnicima različitih institucija tokom 2017. godine u u galerijama Aperto i ESBAMA u Monpeljeu. Milan Tutunović, umetnički direktor Udruženja Cluster-101 i kustos, inicijator i autor projekta, ideju poroznosti posmatra kao dinamičan pojam, koji je metafora za dijalog i umetničku razmenu između Beograda i Monpeljea, a vezuje se za prolaze i protoke. Projekat „…o poroznosti“ počiva na reciprocitetu između struktura, koje omogućavaju dalji razvoj saradnje, predlažući i otvarajući različite pristupe. Naime, ideja je da se kroz ukrštanje rada nezavisnih udruženja, javnih institucija i umetničkih fakulteta preispitaju prakse i shvatanja u savremenom likovnom stvaralaštvu u Srbiji i Francuskoj. Ali ovde nije reč o poređenju, već o dijalogu, razmeni ideji i praksi…

Loading...