Петнаести Фестивал ауторског филма, 3. дан

27.11.2009, 16:24.
blank-image

Данас је на репертоару нови филм грчког редитеља Теа Ангелопулоса, Прах времена, који представља дуго путовање кроз историју и догађаје у последњих педесет година које редитељ истражује и проживљава у садашњости.

петак 27. новембар

10.00: СВИ ДРУГИ (Немачка) режија: Марен Аде 119 мин
Ово је прича о Гити и Крису, пару особењака који се, на одмору, боре са својим усамљеничким заједништвом. У питању је интимни портрет двоје људи онаквих какви су само када су сами: са свим тајним ритуалима, лудостима, неиспуњеним сновима и борбама моћи. Један наизглед неважан догађај – сусрет са другим паром – почиње да нарушава њихову везу. Не само да је други пар успешнији, него успева да, испод модерне спољашњости, прикрије конвенционалну поделу улога полова.
Угледајући се на овај пар, Крис почиње да показује својој девојци ко је главни, а због овога Гити креће да губи поверење у свог партнера. Она покушава да се супротстави његовим новим идеалима, али овај, на почетку забавни експеримент са новим улогама, прераста у тиху борбу са сопственом личношћу. Полако, играјући улоге, обоје почињу да губе сопствени идентитет.
У питању је интимна љубавна прича која продире у дубине односа и осликава емоционлану неуравнотеженост целе генерације.

13.00: ПРАХ ВРЕМЕНА (Грчка/Италија/Француска/Немачка/Русија); режија: Тео Ангелопулос 125 мин
Амерички филмски редитељ грчког порекла, снима филм који приповеда његову причу и причу његових родитеља. Та прича се одвија у Италији, Немачкој, Русији, Казахстану, Канади и Сједињеним америчким државама. Главни лик је Елени – она тражи апсолутну љубав. У исто време, филм представља дуго путовање кроз историју и догађаје у последњих педесет година који су остварили утицај на XX век. Ликови у филму се крећу као у сну. Прах времена меша сећања. Ангелопулос их истражује и проживљава у садашњости.

15.30: МАМУТ (Шведска/Данска/Немачка) 125 мин; режија: Лукас Мудисон
Лео и Елен су успешан њујоршки пар, потпуно обузети послом. Лео је аутор све успјешнијег wеб сајта и упада у свет новца и великих одлука. Елен је предана послу хирурга у хитној помоћи и своје дуге смене посвећује спашавању живота. Њихова осмогодишња кћерка Џеки већину времена проводи са Глориом, Филипинком, њеном дадиљом, а та ситуација наводи Елен да преиспита своје приоритете. Глориа је дошла у Америку да би зарадила новац са којим ће издржавати два сина који су остали на Филипинима. Један од њених синова – десетогодишњи Салвадор, толико пати за мајком да и сам тражи посао да би зарадио новац и тако убрзао мајчин повратак. Кад Лео пословно отпутује на Тајланд, несвесно покреће серију догађаја који ће имати драматичне последице за све.

17.45: РИКИ (Француска/Италија) режија: Франсоа Озон 90 мин
Када Кејти, обична жена, сретне Пака, обичног човека, догоди се нешто предивно и магично – они се заљубе. Али тада, нихова међусобна љубав доноси на свет једну несвакидашњу бебу, Рикија.

20.00: КЕЊАЦ (Хрватска, БиХ, Србија,В.Британија) 90 мин; режија: Антонио Нуић
Година је 1995. Лето кад ће се десити операција „Олуја“. Боро, који ће за годину и по напунити четрдесет година, са супругом Јасном и сином Луком након седам година одлази у родно село Дриновци у Херцеговини. Жели да види брата, који је са породицом успео да напусти Сарајево. Боро се стално свађа с Јасном и уопште не говори са оцем Пашком, кога криви за мајчину смрт. Током те две седмице августа 1995, Боро ће решити свој дугогодишњи сукоб с оцем, научиће како да буде бољи муж и отац – а у свему томе ће један кењац одиграти значајну улогу.

22.30: АХИЛ И КОРЊАЧА (Јапан) режија:Такеши Китано 119 мин
Китано Такесхи у “Ахилу и корњачи” примењује чувени математички парадокс (формулу која доказује да тркач никада неће стићи корњачу, и која је приказана у анимираном прологу) на причу о дечаку који сања о томе да постане уметник. Млади Макису има кретивни дух тркача, али га околности терају да пузи кораком корњаче. Превише тога је кренуло на лоше у његовом животу – отац који је банкротирао, сурови ујак који га усваја, непријатни учитељи, а када одрасте дочекује га и непрестана борба да нађе и очува лични стил док зарађује за кору хлеба.

Loading...