Петнаести Фестивал ауторског филма, 4. дан

28.11.2009, 16:22.
blank-image

Данас је на ФАФ-у и филм „Приче из златног доба” у коме су адаптиране најпопуларнији урбани митови последњих 15 г Чаушескуове владавине. То су комични, бизарни и изненађујући митови који се често налазе на самој граници надреалних догађаја свакодневног живота под комуистичким режимом.

субота 28. новембар

10.00: ДИВЉЕ ТРАВКЕ (Француска/Италија) режија: Ален Рене 104 мин
Један изгубљени и пронађени новчаник води до романтичне авантуре између Жоржа и Маргарите.
Пошто је испитао личну карту власника црвеног новчаника, Жоржу на пада лако да врати новчаник у полицију.
Са друге стране, ни Маргарет не може да избегне радозналост и да се не запита ко је пронашао новчаник.
Трудећи се да остану у формалним оквирима доброчниства и захвалности, њихов свакодневни живот полако креће да се узбуркава.
Најновији филм Алана Ренеа “Дивље травке” заснован је на роману Кристијана Галија “Л’инцидент”.

13.00: ПРИЧЕ ИЗ ЗЛАТНОГ ДОБА (Румунија/Француска) 155 мин; режија: Хано Хефер, Разван Маркулеску, Кристијан Мунђу, Константин Попеску, Јоана Урикару
Филм нам долази од аутора „Четири месеца, три недеље и два дана”.
Последњих петнаест година владавине Чаушескуа су биле најгоре у румунској историји. Насупрот томе, машинерија пропаганде се према том времену без изузетка односила као према периоду „златног доба”.
„Приче из златног доба” адаптирају за филм најпопуларније урбане митове тог периода. То су комични, бизарни и изненађујући митови који се често налазе на самој граници надреалних догађаја свакодневног живота под комуистичким режимом.
Оно што је одржало Румунију у животу био је хумор, а овај филм има за циљ да поновно забележи ту атмосферу тако што осликава портрет преживеле нације која је свакодневно живела у свету изврнуте логике диктатуре.
„Приче из златног доба” комбинују неколико истинитих прича да би описале еру у којој је храна била важнија од новца, слобода важнија од љубави и опстанак важнији од принципа.

15.45: ГЛАСНИК (САД) режија: Орен Моверман 107 мин
Вил Монтгомери је прошао сито и решето. Управо се вратио са своје активне војне службе, где је задобио повреде очију и ногу. Но, уместо да пијуцка пиво и полако одслужи своја пресотала три месеца у војној служби на рехабилитацији, Вилу је додељен други, озбиљнији задатак – обавештавање породица преминулих војника о том трагичном догађају. Вил не може да поверује да му је, као рањеном ратном хероју повратнику, додељен овако захтеван посао. Али, у времену интернета, где је довољно притиснути дугме за информацију и где се о рату извештава са лица места, најбитније је да задатак буде обављен брзо и ефектно. Последња ствар коју Војска Сједнињених америчких држава жели јесте да мајка сазна о судбини свога сина јединца преко ЦНН-а…

17.45: ПРАХ ВРЕМЕНА (Грчка/Итал/Фра/Нем/Русија); режија: Тео Ангелопулос 125 мин
Амерички филмски редитељ грчког порекла, снима филм који приповеда његову причу и причу његових родитеља. Та прича се одвија у Италији, Немачкој, Русији, Казахстану, Канади и Сједињеним америчким државама. Главни лик је Елени – она тражи апсолутну љубав. У исто време, филм представља дуго путовање кроз историју и догађаје у последњих педесет година који су остварили утицај на XX век. Ликови у филму се крећу као у сну. Прах времена меша сећања. А. их истражује и проживљава у садашњости.

20.00: СВИ ДРУГИ (Немачка) режија: Марен Аде 119 мин
Ово је прича о Гити и Крису, пару особењака који се, на одмору, боре са својим усамљеничким заједништвом. У питању је интимни портрет двоје људи онаквих какви су само када су сами: са свим тајним ритуалима, лудостима, неиспуњеним сновима и борбама моћи. Један наизглед неважан догађај – сусрет са другим паром – почиње да нарушава њихову везу. Не само да је други пар успешнији, него успева да, испод модерне спољашњости, прикрије конвенционалну поделу улога полова.
Угледајући се на овај пар, Крис почиње да показује својој девојци ко је главни, а због овога Гити креће да губи поверење у свог партнера. Она покушава да се супротстави његовим новим идеалима, али овај, на почетку забавни експеримент са новим улогама, прераста у тиху борбу са сопственом личношћу. Полако, играјући улоге, обоје почињу да губе сопствени идентитет.
У питању је интимна љубавна прича која продире у дубине односа и осликава емоционлану неуравнотеженост целе генерације.

22.30: ГЛАСНИК (САД) режија: Орен Моверман 107 мин
Вил Монтгомери је прошао сито и решето. Управо се вратио са своје активне војне службе, где је задобио повреде очију и ногу. Но, уместо да пијуцка пиво и полако одслужи своја пресотала три месеца у војној служби на рехабилитацији, Вилу је додељен други, озбиљнији задатак – обавештавање породица преминулих војника о том трагичном догађају. Вил не може да поверује да му је, као рањеном ратном хероју повратнику, додељен овако захтеван посао. Али, у времену интернета, где је довољно притиснути дугме за информацију и где се о рату извештава са лица места, најбитније је да задатак буде обављен брзо и ефектно. Последња ствар коју Војска Сједнињених америчких држава жели јесте да мајка сазна о судбини свога сина јединца преко ЦНН-а…

Loading...