Serija razgovora sa umetnicima u okviru izložbe „Kada se Drugi susreće sa drugim Drugim, šta nije bitno?“

10.04.2017, 18:07.
blank-image

Gosti: Birdhead (Song Tao i Ji Veiju), Kina; moderator: Naomi Kojen, istoričar umetnosti; prevodilac: dr Nataša Kostić, prof. kineskog jezika i književnosti Radni jezik: srpski/kineski
Izložba „Kada se Drugi sureće sa drugim Drugim, šta nije bitno?“ koja će biti prikazana u sva tri galerijska prostora KCB-a (6. jun – 1. jul 2017), autorski je projekat nezavisne kustoskinje Biljane Ćirić, koja živi i radi u Šangaju. Izložba okuplja afirmisane umetnike na domaćoj i međunarodnoj sceni, sa različitih geografskih širina i većina prvi put izlaže u Beogradu.

Prva izložba koju Biljana Ćirić priređuje u Srbiji, bavi se “drugim”, razmatranje ove teme se ispostavlja kao naročito relevantno s obzirom na opasnost da i danas, kao toliko puta u prošlosti, označavamo “druge” (kulture, religije, etničke zajednice, različite modele razmišljanja i delanja) gotovo negativno, nepoznato ili “opasno”. Umetnici su pozvani da o Srbiji razmišljaju autorefleksivno predlažući način rada i delanja koji je izvan kapitalističkog modela razmišljanja, tako da na neki način nameću pitanje – da li i kako istorijski modeli ponašanja utiču na nas danas. Za većinu umetnika koji učestvuju na izložbi Srbija će biti referenca, „Srbija kao zaboravljeni Zapad; ili sa tačke gledišta čoveka iz nekadašnje Zapadne Evrope, mogla bi se opisati kao zaboravljeni Istok“(Qian Weikang).

Umetnici koji izlažu: Irena Haiduk (Srbija), Sandra Stojanović (Srbija), Gorana Bačevac i Nadežda Kirćanski (Srbija), Siniša Ilić (Srbija), Vladimir Nikolić (Srbija), Maider Lopez (Španija), Lola Gonzalez (Francuska), Les gens d’Uterpan (Francuska), Polina Kanis (Rusija), Fajen Devi i Keti Vest (Australija), Stjuart Ringholt (Australija), Hilma Sofija (Indonezija), Ši Junju (Tajvan), Ho Cunjen (Singapur), Li Kit (Hong Kong), Hu Jun (Kina), Li Liao (Kina), Birdhead (Kina).

Grupa Birdhead osnovana 2004, je fotografski duo koji čine Song Tao i Đi Veidžu iz Šangaja, u Beograd ovom prilikom dolaze zbog istraživanja za produkciju svog rada za najavljenu izložbu. Njihovi radovi su u kolekcijama muzeja Tate (London), Astrup Fearnley muzeja (Oslo), MOMA (Njujork) itd. Samostalne izložbe pod nazivom “Welcome to Birdhead World Again” priređivane su od 2005. do 2017. u Šangaju, Guandžou, Tokiju, Londonu, Pekingu, Bazelu, Singapuru, Milanu. Učestvovali su na brojnim grupnim izložbama u Evropi, Aziji i Americi.

„Birdhead su moji prijatelji. Uprkos činjenici da smo prijatelji, nikada nisu učestvovali ni na jednoj mojoj izložbi. Ovo je prvi put. Song Tao tvrdi da je prijateljstvo važnije od umetnosti. Smatram da ta tvrdnja predstavlja okosnicu njihovog rada – većina fotografija grupe Birdhead dokumentuje detalj iz života njihovih prijatelja, porodice, prolaznika. Naša najveća razlika leži u činjenici da oni nisu zainteresovani za izložbu kao format, iako je koriste iznova i iznova. Za njih izložba predstavlja formu u okviru koje oni operišu i koju koriste), iako, možda, nisu zadovoljni tom formom. Međutim, foto publikacije koje aktivno priređuju poslednjih godina predstavljaju njihov rad na koherentniji i razumljivi način. Da ste ih pre pet godina upitali o njihovim fotografijama, oni bi odgovorili da se radi o njihovom rodnom gradu, Šangaju. Ali to se promenilo. Birdhead su prošle godine prvi put radili van Kine, samoinicijativno su otišli u Sibir da fotografišu. Putovali su zajedno sa vodičem. Drugo putovanje se odigralo u jugoistočnoj Aziji, koristeći Lonely planet vodič. Oni po prvi put dolaze u Beograd, dolaze da istražuju, što će rezultirati prezentacijom njihovog rada na izložbi u junu.” – Biljana Ćirić.

 

Loading...