SIGURAN EVROPSKI DOM, autor izložbe Marina Martić, istoričar umetnosti

15.11.2012-08.12, 13:10.
blank-image

Ova izložba bi trebalo, kroz radove Siniše Ilića, Dejana Kaluđerovića, Aleksandra Maćaševa, Nikolete Marković i Tanje Marković, da inicira kritičko preispitivanje stereotipnog viđenja evropskog projekta.

IzložbaSigurni evropski dom svoj naziv duguje grupi The Clash, odnosno pesmi Safe european home iz 1978. Ova pesma, kao uostalom čitav opus The Clash, odnosi se sa ironijom prema ideološkom stereotipu bezbednog, bogatog društva koje je zasnovano na ekonomskom prosperitetu i uvažavanju ljudskih prava.
Danas, više od dvadeset godina kasnije, preispitivanje evropskog projekta postalo je centralni motiv savremene teorijske produkcije, ali i tema koja se često javlja u popularnoj kulturi i savremenoj umetnosti. Najčešće postavljano pitanje je da li diskurs o evropskom identitetu ima ideološku ulogu, da li su „evropske vrednosti“ puki eufemizam koji treba da legitimiše politiku diskriminacije, isklučivosti i represije? U svom tekstu Evropa je mrtav politički projekat, poznati francuski filozof Etjen Balibar predviđa da će sledeću fazu evropske dezintegracije karakterisati rasizam, ksenofobija i nasilje. Primetno je da se u našoj sredini evropski koncept prihvata kao ideološki stereotip, i da se nedovoljno kritički preispituje. Ova izložba bi trebalo da inicira kritičko preispitivanje tog stereotipnog viđenja evropskog projekta. Na izložbi se predstavljaju Siniša Ilić, Dejan Kaluđerović, Aleksandar Maćašev, Nikoleta Marković i Tanja Marković.

Loading...