Siniša Ilić i Tina Gverović: NEIZVESNE ADAPTACIJE, instalacija-ambijent

17.03.2011-03.04, 18:14.
blank-image

Prostor izložbe ispunjavaju radovi u formatima videa, objekta, teksta i crteža.

U okviru izložbe Tine Gverović i Siniše Ilića Neizvesne adaptacije, u subotu 2. aprila u 12 sati je organizovan javni dijalog umetnika Siniše Ilića i kustoskinje Jelene Vesić. Ovaj razgovor u formi vođenja kroz izložbu osmišljen je s namerom da se publici predstavi koncept samog projekta/izložbe u kome su učestvovali podjednako umetnici i kustoskinja, da se objasne tematska opredelenja umetnika i uloga kustosa u savremenoj umetničkoj praksi. Kroz demistifikaciju umetničkog i kustoskog rada, naizmenični govor kustosa i umetnika poslužio je da se rekonstruiše realno kretanje autora kroz rad u galeriji tokom priprema i postavke izložbe u prostoru galerije, da se kroz „studijsku posetu kustosa“ u ovom slučaju objasne drugačije forme kustoskog rada.

**********************************

Prateći program izložbe: KCB radionica (za učenike srednjih škola); radionicu vodi umetnica Ana Nedeljković

U okviru izložbe Tine Gverović i Siniše Ilića Neizvesne adaptacije, koja je postavljena u Likovnoj galeriji KCB-a, u subotu 26. marta biće organizovana radionica za učenike srednjih škola koju vodi umetnica Ana Nedeljković. Ovo je treća u nizu radionica koje KCB organizuje s namerom da mladima približi savremenu umetnost kroz kreativno razmišljanje i stvaranje. Radionice se sastoje iz predstavljanja izložbe i praktičnog rada učesnika. Na ovoj radionici učestvovaće i Jelena Vesić, gošća na projektu Neizvesne adaptacije, koja će učesnicima objasniti koncept samog projekta, svoju ulogu kao kustosa i, šire, ulogu kustosa u savremenoj umetničkoj praksi.

******************

Neizvesne adaptacije je projekat koji predstavlja nastavak zajedničkih radova dvoje umetnika, fokusiranih na različita, nestabilna i ne sasvim definisana moguća stanja katastrofe. Oni ne problematizuju katastrofu kao dramatičan rez, utopističko ili romantičarsko obećanje katarze, koje najavljuje mogućnost novog društvenog prostora, već kao prostor svakodnevice, onaj koji je već oko nas, onaj u kojem jesmo, u kojem uveliko živimo i radimo – kompleksan, neorganizovan, dezorijentišući, sa i bez tragova definisanih smernica i referenci. Katastrofa koju prikazuju je politička, ekološka, društvena, lična i emotivna.

Gverović i Ilić se fokusiraju na proizvodnju i prezentaciju različitih sadržaja koji nisu ujedinjeni u kristalno jasnu i sasvim sinhronizovanu celinu, niti kompaktnu ‘poruku’. Prostor izložbe ispunjavaju radovi u formatima videa, objekta, teksta i crteža. Galerija je podeljena u manje prostorne celine, koje zajedno stvaraju utisak lavirinta u kojem nailazimo na serije ili pojedinačne radove. Hodnici i niše sugerišu dezorijentaciju i radove koji nisu uvek jasno odvojeni. Svaku celinu ispunjava drugi element, drugi rad na izložbi, bilo da je reč o slajd projekciji, crtežu ili zvuku. Unutar lavirinta vidimo tragove ruševina. Pojedini segmenti izložbe ukazuju na arheologiju nedavne prošlosti, dok drugi nude polazne tačke za moguću buduću arheologiju.
Gošća na projektu: Jelena Vesić

Tekst u katalogu izložbe NEIZVESNE ADAPTACIJE – Jelena Vesić

Tina Gverović (Zagreb, 1975, živi i radi u Zagrebu i Londonu) je diplomirala slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, postdiplomske studije završila na Jan van Eyck Akademiji (Maastricht, 2000). Trenutno je na Doktorskom studiju na Middlesex univerzitetu u Londonu. Radi u mediju instalacije koji uključuje zvuk, zidne crteže, slike na platnu, video i tekst. Takođe, izlaže slike i crteže nezavisno od ostalih medija.
Samostalne izložbe: 2010: Neuporedivosti/Formiranje Sumnjivog stanja (sa S. Ilićem), galerija Nova, Zagreb; 2009: Grupa koja ne nestaje, Lenbachhaus Kubus, Minhen; 2008: Constant traveller, BOP galerija, Zagreb; 2007: The Visit, Miroslav Kraljević, Zagreb; Na prvi pogled, galerija Blickensdorff, Berlin; 2006: Spies and Subjects, Notice galerija, London; 2005: Ways Out, Media Art Centre, Seattle; 2004: Šest soba, Umjetnička galerija, Dubrovnik; Dnevnik utapljanja, PM galerija, Zagreb. Grupne izložbe: 2010: Infinite Exposure, za Exterritory Tel Aviv, Izrael/Larnaca, Kipar; 2009; Croatian Contemporary Art – Now or Never, MUU i FAFA galerije, Helsinki; 2007: Croatian Contemporary Art, Lalit Kala, New Delhi; Ground lost, Forum Stadtpark, Grac; 2006: Here and now, present but not concrete’, Moderna Galerija, Ljubljana; 2005; Continental Breakfast, Moderna Galerija, Maribor; Linear Structures, Riga Gallery, Riga; 2004: ev+a Limerick City galerija, Limerick. Nagrade: Gabrielle Parker (2008), Radoslav Putar (2006), Siemens (2006), Arts Link (2006), HDLU za mladog umjetnika (2005), Art Council England (2002), UNESCO (1998).
http://tinagverovic.blogspot.com
Siniša Ilić (Beograd, 1977, živi i radi na relaciji Beograd-Zagreb) je diplomirao i magistrirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Radi u polju likovnih i izvođačkih umetnosti. U radovima dekonstruiše društvene fenomene i mehanizme poput oblika rada, nasilja u društvu, koncepata edukacije. Radovi su često orijentisani ka timskom samoorganizovanom radu i saradničkim projektima sa autorima iz različitih umetničkih polja, vizulenih umetnosti, ali i teorije, pozorišta, izvođačkih umetnosti. Koautor projekta Pustinja slike. Jedan od osnivača i član uredništva TkH (Teorija koja Hoda) platforme iz Beograda od 2001. Rezidencijalni boravci: ISCP-Njujork, Kultur Kontakt-Beč i Schloss Solitude-Štutgart.
Izložbe: 2011: Never that’s when, Open space, Beč; 2010: No Ifs. No Buts, DEPO, Istanbul; 2010: Neuporedivosti/Formiranje Sumnjivog stanja (sa T. Gverović), galerija Nova, Zagreb; To sam što jesam, Čačak; 2009: Posledice, Salon Muzeja savremena umetnosti, Beograd; The Law of Capital: Histories of Oppression, Mesni muzej, Ljubljana; Dear Countrymen and Woman, Gallery MC, Njujork, SAD; 2008: Salon of Revolution, HDLU, Zagreb; Beyond Theory, WUK Kunsthalle Exnergasse, Beč, SUSHI galerija, San Diego.
http://sinisailic.blogspot.com

****************************

Loading...