Svečano zatvaranje Festivala: „Monteverdi i venecijanska barokna ekstravaganca“

18.09.2013, 16:29.
blank-image

Program:
Klaudio Monteverdi           Tokata iz opere L’Orfeo (1607)
(1567-1643)
Ohimè ch’io cado
iz Quarto scherzo delle ariose vaghezze (1624)

Damigella tutta bella iz Scherzi musicali (1607)

Bjađo Marini                        Sonata sopra La Monica
(1594–1663)                           iz Sonate, symphonie… e retornelli, op. 8 (1629)
za dve violine i baso kontinuo

Klaudio Monteverdi           Ecco di dolci raggi
iz Scherzi musicali cioè arie et madrigali (1632)

Interrotte speranze iz Settimo libro de madrigali (1619)

Si dolce è il tormento
iz Quarto scherzo delle ariose vaghezze (1624)

Sinfonie e moresca iz opere L’Orfeo (1607)

Pur ti miro iz opere L’Incoronazione di Poppea (1642)

Đovani Đ. Kapsberger    Toccata Arpeggiata
(c.1580–1651)                      iz Libro primo d’intavolatura di chitarrone (1604) za kitarone solo

Klaudio Monteverdi         Chiome d’oro iz Settimo libro de madrigali (1619)

Lamento della Ninfa
iz Madrigali guerrieri et amorosi  (1638)
Non havea febo ancora
Amor
Si, tra sdegnosi pianti

Tarkvinio Merula             Sonata La Ciaccona
(1594/5–1665)                     iz Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera (1637)
za dve violine i baso kontinuo

Klaudio Monteverdi       Zefiro torna iz Scherzi musicali cioè arie et madrigali (1632)

Na koncertu će nastupiti čembalista Predrag Gosta zajedno sa članovima Barokne akademije.
Predrag Gosta, čembalo i umetničko vođstvo
Barokna akademija Beograd:
Jana Jovanović, Vanja Trajković, Ivana Janošević i Marijana Šovran, soprani; Bojan Bulatović, kontratenor;
Marko Živković i Milan Mladenov, tenori; Milan Stančić, bariton; Sreten Manojlović, bas-bariton; Karolina Beter, blok flauta; Zoran Kostadinović i Dušica Blaženović, barokne violine; Kristina Ivanković, violončelo; Darko Karajić, kitarone; Aleksandar Andrejević, udaraljke; Sofija Perović, režija

Više o programu

Biografija:

Predrag Gosta (Beograd, 1972) je počeo da se bavi muzikom kada je imao šest godina. Završio je osnovne i postdiplomske studije na čuvenom Triniti koledžu za muziku u Londonu i tri mastersa na Državnom univerzitetu Džordžije u Atlanti (SAD). Usavršavao se Evropi, SAD-u i Rusiji sa čembalistima kao što su Kolin Tilni, Kenet Vajs i Džejms Džonston; specijalistima za ranu muziku kao što su Entoni Ruli, Endrju Lorens-King i Ema Kirkbi; kao i dirigentima kao što su Jorma Panula, Gustav Majer i Kolin Meters. Deluje kao čembalista, dirigent i vokalni solista.

Nastupao je na brojnim festivalima i koncertima u zemlji i inostranstvu – Festivali rane muzike u Bostonu, Dartingtonu i Beogradu, Festival „Sastamala Gregoriana” u Finskoj, Pikolo Spoleto festival u Čarlstonu (SAD), Festival „Budva – grad teatar” (Crna Gora), BEMUS, itd. Objavio je desetak kompakt diskova sa muzikom od renesansne do 20. veka, kako sa svojim ansamblom „Nju Trinity Barok“ tako i sa drugim orkestrima i ansamblima. Osnivač je beogradskog Festivala rane muzike (1991) i Studija za ranu muziku (1992). Radio je na kreiranju nastavnih programa za ranu muziku pod pokroviteljstvom Ministarstva prosvete Srbije (1994-96). Po odlasku u Englesku, u Londonu je 1998. formirao barokni ansambl i orkestar na istorijskim instrumetnima „Nju Triniti Barok“ (sada baziran u Atlanti), koji važi za jednog od najboljih baroknih orkestara u SAD.

Priznat za jednog od vodećih eksperata za istorijsku interpretaciju muzike pred-klasičnog perioda, Predrag Gosta je sarađivao sa umetnicima kao što su Evelin Tab, Džulijan Berd, Marion Ferbrugen, Majkl Filds, Marijana Mijanović, Džon Holovej i drugi. Redovno drži master klase i seminare. Kao dirigent nastupao je sa orkestrima kao što su Londonski simfonijski orkestar, Nacionalna filharmonija u Vašingtonu, Državna kapela „Glinka“ u Sankt-Peterburgu i Ruski državni orkestar u Moskvi. U Atlanti je, pored „Nju Triniti Barok“-a, Muzički direktor i glavni dirigent Gvinet balet. Predsedik je međunarodnog udruženja za ranu muziku „Early Music Network” od 1998. godine, Makris Fondacije u Vašingtonu od 2010, a i umetnički je savetnik Muzičke akademije „Petar Veliki” iz Sankt-Peterburga (Rusija) od 2006. U Beogradu je nedavno formirao Baroknu akademiju Beograd sa Marijanom Mijanović, a sa ciljem podsticanja istorijske interpretacije kroz majstorske radionice i razvojem mladih muzičkih talenata u našoj zemlji.

Prva Barokna akademija u Beogradu održana je u aprilu 2013. godine, kada je oko 10 mladih muzičara imalo priliku da izučava muziku J.S. Baha, Persla i Monteverdija. Nakon uspešnog završnog koncerta, druga Akademija je održana paralelno sa Festivalom rane muzike u junu mesecu. Ovaj sledeći projekat je bio još ambiciozniji – kompletna scenska prezentacija Henri Perslovog operskog remek-dela „Didone i Enej“, u saradnji sa Narodnim pozorištem u Beogradu. Ovaj performans je u isto vreme bio i prvi put da se barokna opera izvodila na istorijskim instrumentima na sceni našeg nacionalnog teatra. Veliki uspeh ove predstave ohrabrio je umetnike da nastave sa svojim aktivnostima redovno i sistematski, u nadi da će Barokna akademija da postane i stalna edukativna aktivnost i instititucija u Srbiji i regionu. Treća akademija je održana u oktobru mesecu sa programom madrigala Klaudija Monteverdija. Program ovoga koncerta je praktički nastavak te neiscrpne energije i entuzijazma koji su inspirisali ovih 15 mladih muzičara da se ponovo sastanu i tokom ovog jubilarnog Festivala ponude Beograđanima nešto nezaboravno.

Loading...