X Фестивал оргуља: Кеи Които (Јапан)

11.07.2010, 16:38.
blank-image

Дијалог између музике Јохана Себастијана Баха и Ерика Годибера, песма нашег времена

Program koncerta:

Erik Godiber: Jetées (Jetty) I *
1936

J. S. Bah:   Fantasia c-moll, BWV 562
1685-1750
Ouvertüre, BWV 831
(Ouvertüre nach Französischer Art/Klavierübung II, played in c)

Erik Godiber: Jetées II *

J.S. Bah: “Nun komm’ der Heiden Heiland”, BWV 659, (Achtzehn Choräle von verschiedener Art)

“Wachet auf, ruft uns die Stimme”, BWV 645; (Schüblerschen Choräle)

Erik Godiber Jetées III *

J.S. Bah: Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ, BWV 639; (Orgelbüchlein)

Adagio, BWV 1016 (iz Sonate für Violine und Cembalo E-Dur), transkripcija za orgulje: Kei Koito

Erik Godiber: Jetées IV *

J.S. Bah: Sonatina, BWV 106 (Cantata „Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit/Actus tragicus“)
transkripcija za orgulje: Gilmnt

Valet will ich dir geben, BWV 736

E. Godiber: Jetées V *

J.S. Bah: Toccata und Fuge d-moll, BWV 565

*Kompozicije “Jetées” Erika Godibera će biti svirane kao work in progress

Кеи Които је рођена у Кјоту, старој престоници Јапана, у породици уметника. Почела је да учи клавир са шест, а потом виолончело и певање. Са 12 година је открила оргуље, те се убрзо определила само за овај инструмент. Дипломирала је на Националом универзитету лепих уметности и музике у Токију и на Конзерваторијуму у Женеви где је освојила неколико престижних награда. Потом је студирала оргуље у класама Пјера Сегона и Хавијера Дараса, рану музику у класи Луидјија Фердинанда Таљавинија, и барокну музику у класи Рајнхарда Гебела. Првенствено се бави музиком XВИ, XВИИ и XВИИИ века. Снимила је неколико издања, махом су у питању дела Јохана Себастијана Баха, на чувеним историјским оргуљама. Публика и медјународна критика је са великим одушевљењем примила њена ЦД издања. Ова музичарка је позната по сјајним концертним изводјењима и романтичарског репертоара, посебно Шумана, Ројбека и Листа. Измедју 1978. и 1996. године је изводила и многобројна савремена дела, како она премијерно, тако и она која су писана само за њу. Након серије изванредних концерата у Викторија Холу у Женеви и концертној дворани Морис Равел у Лиону, започиње медјународна концертна активност ове музичарке. Редовно наступа као солиста на најпрестижнијим фестивалима и у концертним дворанама широм Европе, Азије, Северне и Јужне Америке. Кеи Които је сарадјивала са чувеним барокним оркестром Мусица Антиqуа из Келна и ансамблом Жила Биншоа. Изводила је дела Хајдна и Рајнбергера са Камерним оркестром из Лозане, али и Пуленков концерт за оргуље са швајцарским оркестром Орцхестре де ла Суиссе Романде. Почела је да предаје оргуље на Конзерваторијуму у Лозани 1992. године. Често предаје на многобројним мајсторским радионицама интерпретацију дела Јохана Себастијана Баха и његових следбеника, које се одржавају у значајним образовним институцијама широм света, као што су Краљевска музичка академија у Лондону, Аустријска академија за барокну музику у Гмундену код Салцбурга, потом на конзерваторијумима у Руану, Квебеку, Буенос Аиресу и универзитетима широм Сједињених Америчких Држава. Члан је жирија на разним медјународним такмичењима оргуљаша. Упркос својим многобројним професионалним обавезама, нашла је ипак времена да започне Фестивал Бахове музике у Лоyани 1997. године, чији је уметнички директор. Кеи Които је добила стипендију Фондације Про Арте, која је део Федералне канцеларије за културу Швајцарске, као вид признања за њен огроман допринос музичкој уметности.Њено име се појављује у издање Зборника изводјача (Париз, Роберт Лафон, 1995) као и у медјународном издању Ко је ко у музици (Кембриџ, Дејвид М. Камингс, 1998/1998).

Loading...