18. Međunarodni festival „DANI ORGULJA“: Martin Šturm, Boris Kovač i Lav Kovač

30.06.2018, 20:30

Nemački orguljaš Martin Šturm, naš poznati kompozitor i saksofonista Boris Kovač i perkusionista Lav Kovač, će izvesti program pod nazivom „Privučeni orguljaškom orbitom… džem sesija sa kraljicom instrumenata – ispitivanje granica zvuka orgulja džezom i drugim improvizacijama“. Koncert realizujemo u saradnji sa organizacijom Multikultivator

Program:
Sesija I
Muzička poema: Pastoralna scena sa grmljavinom

Tri džez standarda

Orgulje solo
Muzički momenat

Sesija II
Dve igre

Orgulje solo
Simfonijski intermeco

Sesija III
Dva džez standarda

Orgulje solo
Večernja molitva

Sesija IV
Pasakalja: Varijacije na baroknu bas liniju

Biografije:
Martin Šturm (1992), je visoko cenjen kao orguljaš, improvizator i kompozitor od strane publike i medija. On provocira novi način razmišljanja o muzici, pa čak i o umetnosti, napisano je u časopisu L’Eco di Bergamo u tekstu Šturm je fenomen.
Odrastao je u bavarskom gradu Felburgu. Prve lekcije sviranja klavira i orgulja dobio je sa četiri godine od svog oca. Nakon srednje škole, studije crkvene muzike i orgulja nastavio je na Univerzitetu za muziku u Vircburgu. Orgulje i improvizaciju učio je kod Kristofa Boserta, Jana Doležala i Rajnera Gara, dirigovanje kod Jerga Štraubea, čembalo kod Glena Vilsona, muzičku teoriju kod Hermana Bajera i Klausa Ospalda, a klavir kod Jirgena Šmita. Od 2017. godine nastavio je studije na Univerzitetu za muziku i pozorište u Lajpcigu kod prof. Martina Šmedinga i prof. Tomasa Lenarca. Nosilac je stipendije Studienstiftung des Deutschen Volkes.
U 2013. godini pobedio je na takmičenju u improvizaciji Međunarodnog festivala orgulja u Sent Olbansu. Nagrađen je nagradom publike na poznatom međunarodnom takmičenju Haarlem 2016. godine i prvom nagradom takmičenja u improvizaciji Festival Europäische Kirchenmusik u Švebiš Gmundu 2017. godine.
Zahvaljujući svojoj intezivnoj koncertnoj aktivnosti gostovao je na važnim festivalima kao što su Internationale Orgelwoche u Nirnbergu, Međunarodni festival orgulja u Bergamu, Međunarodni festival orgulja u Sent Olbansu i Međunarodni festival orgulja u Bordou. Kao imrovizator i interpretator, posebno je povezan sa polifonom tradicijom J. S. Baha i Maksa Regera, iz koje se razvila dvanaesttonska tehnika Arnolda Šenberga i uspostavila temelje savremenoj klasičnoj muzici, koju vidi kao važan deo svog umetničkog rada. Komponuje muziku za orgulje, klavir, hor, orkestar i kamerne ansamble, a njegovu umetničku estetiku karakterišu teologija i filozofija. Nekoliko njegovih dela za orgulje je izvedeno na međunarodnim festivalima u Berlinu, Bergamu, Harlemu, Nirnbergu i Valdshutu.
Na Univerzitetu za muziku u Vircburgu radi kao asistent za liturgijsko izvođaštvo na orguljama i improvizaciju. Kao dirigent sarađuje sa horom Bach-Kantaten-Club Würzburg i sa više kamernih ansambala. Takođe je pokretač i inicijator mnogobrojnih projekata izgradnje orgulja.

Boris Kovač (1955) je kompozitor, izvođač i multimedijalni umetnik iz Vojvodine. Komponuje muziku za kamerne ansamble koje sam vodi i sa kojima nastupa, a mnogi od njegovih projekata su povezani i sa pozorištem. Od 1991. do 1995. godine radio je i živeo u Italiji, Sloveniji i Austriji. U 1996. godini vratio se u Srbiju, gde je vodio nekoliko novih projekata sa ansamblima Ritual Nova, LaDaABa Orchest, orkestrom La Campanella, Kamernim muzičkim teatrom Ogledalo i Akademijom lepih veština. Takođe je bio angažovan u radu sa studentima, kako bi ponovo uspostavio savremenu muzičko-scensku umetnost u svojoj zemlji. Poslednjih nekoliko godina angažovan je u sastavima New Ritual Group, Ultima Armonia (sa S. K. Tikmajerom) i u duetu sa Davidom Jengibarianom.
Njegovi ansambli su nastupali na više od 500 koncerata i festivala u više od 30 zemalja, obišavši četiri kontinenta. Kovačevi muzički albumi su tri puta bili na Top 10 listi Evropske radiodifuzne unije. U 2005. godini album World after history dostigao je drugu poziciju na listi, a album The Last Balkan Tango je izabran među 50 najvažnijih albuma ikada od strane popularnog časopisa Songlines. Boris Kovač je dobitnik Sterijine nagrade za pozorišnu muziku u komadu Nahod Simeon (2007) i nagrade za najbolju muziku filmskog festivala Cinema City (2008, 2011). Njegov DVD Before and after Apocalypse dobio je nagradu Nemačkog udruženja kritičara diskografskih izdanja. Komponovao je muziku za film Beli, beli svet, koja je 2010. godine dobila nagradu za najbolju filmsku muziku u Srbiji te godine.

Lav Kovač (Novi Sad, 1991) je bubnjar, klavijaturista, kompozitor i improvizator. Od detinjstva, kada je imao 4 godine, je bio izložen avangardnoj, savremenoj, klasičnoj, narodnoj i džez muzici i na taj način je razvio neobičan muzički ukus koji ga svesno i nesvesno vodi ka muzičkom izražavanju. Najveći uticaj na njega je izvršio njegov otac, Boris Kovač.
Od 2005. do 2009. godine, tokom studija klasičnih perkusija, kod Srđana Palačkovića, nastupao je sa klasičnim orkestrom haromonika AKUD Sonja Marinković koji je vodio Goran Penić, koji je takođe uticao na Lava kao kompozitora i bubnjara. Takođe je eksperimentisao sa elektronskom muzikom, koja je postala njegov glavni alat za muzičko eksperimentisanje.

Od 2008. godine je aktivan kao džez bubnjar, i do sada je nastupao sa mnogim muzičarima iz Srbije i inostranstva.

Studirao je na Konzervatorijumu Prins Klaus u Groningenu (Holadnija) kod Stiva Altenberga. Tamo je upoznao muzičare sa kojima i dalje nastupa.

Loading...