17. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“: MEJ MANSOURI / MILAN POPOVIĆ

17.11.2020, 18:30

Koncert će, umesto u 19.30 kao što je prvobitno najavljeno, početi u 18.30 zbog novih mera koje je uvela Vlada RS.
Drugo veče Festivala prilika je da poslušamo debitantski nastup mlade čembalistkinje Mej Mansouri, kao i resital Milana Popovića koji svojom programskom koncepcijom ističe važnost muzike i umetnosti u teškim vremenima, u doba katastrofa na čiji ishod je bilo nemoguće uticati.

Utorak, 17. novembar u 18.30
DRUGO VEČE FESTIVALA

Zanimljivosti neobičnog u baroku
Koncert čembalistkinje MEJ MANSOURI

Bal pod maskama – muzika iz vremena velikih epidemija
Koncert čembaliste MILANA POPOVIĆA

Kulturni događaji se i dalje održavaju uz propisane epidemiološke mere za suzbijanje širenja virusa COVID-19, a uz izvođača i organizatore, broj mesta za publiku u Svečanoj sali Skupštine Grada smanjen je na 50.
Zbog ovih ograničenja, molimo Vas da svoje mesto rezervišete prijavom (naglasiti za koje veče) na e-mail adresu lidija.maric@kcb.rs ili telefonom na 011 2622 058. Prijavljivanje je moguće do dana koncerta (utorka, 17. novembra) u 12 sati ili dok se mesta ne popune.
Već narednog dana, snimak dela koncerta će biti objavljen na YouTube kanalu Kulturnog centra Beograda i dostupan nedelju dana svima koji nisu uspeli da prisustvuju događaju zbog ograničenja. U slučaju pogoršanja epidemiološke situacije, koncerti će biti snimljeni bez publike i dostupni samo online.

Prvi deo
Zanimljivosti neobičnog u baroku
MEJ MANSOURI, čembalo

Priliku da se solističkim resitalom predstavi publici Festivala dobila je mlada čembalistkinja Mej Mansouri koja je nedavno diplomirala čembalo na FMU u Beogradu. Za ovu priliku odabrala je dela kompozitora iz različitih zemalja Evrope, kompozicije koje spaja čist barokni duh i suština zvuka čembala.

Program:
Johan Jakob Froberger (1616–1667)
Tokata br. 2 u de–molu

Manuel Blasko de Nebra (1750–1784)
Sonata u fis–molu, op. 1, br. 5

Žan Filip Ramo (1683–1764)
iz Svite u de–molu, Komadi za čembalo
Les Soupirs (Uzdasi)
La Joyeuse (Radost)
L’Entretien des Muses (Razgovor muza)
Les Cyclopes (Kiklopi)

Antoan Forkre (1672–1745)
iz Svite br. 4 u ge–molu
La Marella
La Sainscy
Le Carillon de Passy
La Latour

Biografija:
Mej Mansouri (Beograd, 1997) je rano pokazala interesovanje za muziku i sa samo 5 godina je upisala MŠ Vatroslav Lisinski na odseku za klavir u klasi prof. Ane Rančić. Paralelno je pohađala i Odsek za ranu muziku – čembalo u MŠ Josip Slavenski u klasi prof. Svetlane Stojanović Kutlače Tokom školovanja je osvajala nagrade na školskim, republičkim i internacionalnim takmičenjima. Završila je osnovne studije Poliinstrumentalnom odseku (smer – čembalo) u klasi prof. Milana Popovića, u čijoj klasi trenutno pohađa master studije.
Kao solista i kamerni izvođač je nastupala u koncertnim salama Fakulteta muzičke umetnosti, Galeriji Artget, Teataru Vuk, Atrijumu Narodnog muzeja i sali SKC-a. Aktivan je učesnik majstorskih radionica festivala Čembalo, živa umetnost od 2016. godine, kao i koncertnog ciklusa Barokne večeri na FMU. Učestvovala je na radionicama Udruženja beogradskog baroka, Baroknog ateljea Marijane Mijanović, kao i na kursevima Tage der Alten Musik u Austriji. Pohađala je majstorske kurseve Žorija Vinikura, An Mari Dragosic, OtavijanaTeneranija, Frederika Hasa, Marijane Mijanović, Rikarda Barosa, Danijela Bokača , Marije del Mar Blanko Moreno, Egona Mihajlovića i drugih.

Drugi deo
Bal pod maskama – muzika iz vremena velikih epidemija
MILAN POPOVIĆ, čembalo

…a čovečanstvo se od vajkada susretalo sa problemima i katastrofama na čiji tok i ishod nije moglo da utiče. I u tim časovima odsudnim, upravo su umetnost i muzika predstavljali pribežište spokoja, onaj mirni zabran u kome se, uz prisustvo manjeg ili većeg broja poznatih, dragih ljudi na trenutak mogla zaboraviti neminovnost postojećih događanja.

Program:
Karlos de Seišas (1704–1742)
Sonata br. 40 u Ef-duru

Allegro
Gigue
Menuetto

Fransoa Kupren (1668–1733)
Komadi za čembalo (izbor)
La Superbe ou La Forqueray (Izuzetan ili – Forkre)
Les Rozeaux (Trska)
Les  Barricades mystérieuses (Misteriozne barikade)
Le Gaillard-Boiteux (Ćopava galjarda)
La Muse-Plantine (Muza-Plantin)
L’Arlequin (Arlekin)

Johan Kunau (1660–1722)
Sonata za čembalo u 8 programskih stavova Borba Davida i Golijata (Biblijska sonata br. 1)

Golijat se razmeće.
Drhtanje Izraelaca i njihove molitve upućene Bogu.
Hrabri prkosni David odlučuje da se ponosno suprotstavi neprijatelju, uz veru u Božju pomoć.
Borba i prepir dvojice. (David) Odapinje kamen praćkom u diva. Golijat pada.
Beg Filistinaca, progonjenih i ubijenih od strane Izraelaca.
Sreća Izraelaca zbog svoje pobede.
Muzički koncert žena u čast Davida.
Zajedničko veselje i igra radosti.

Domeniko Skarlati (1685–1757)
Sonata u Be–duru (Allegro), K 70

Sonata u ge–molu (Andante), K 426

Sonata u Ef–duru (Allegro), K 524

Sonata u A–duru (Allegro vivo), K 113

Biografija:
Milan Popović
je čembalista i pijanista, aktivan kao solista i kamerni muzičar, klavirski i kontinuo saradnik. Na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu je završio osnovne studije klavira i čembala. Završio je i specijalističke, kao i doktorske studije čembala pod mentorstvom Zorice Ćetković. Pohađao je kurseve na Međunarodnom festivalu Čembalo, živa umetnost u Beogradu i učestvovao u radu Barokne radionice Predraga Novovića. Dve godine je bio stipendista Austrijske barokne akademije iz Gmundena. Dobitnik je nagrada laureata, prvih i drugih nagrada na brojnim pijanističkim takmičenjima domaćeg i međunarodnog karaktera.

Gostovao je na muzičkim festivalima u zemlji i inostranstvu (Čembalo, živa umetnost, Aestas Musica, Festival rane muzike). Osim redovnih nastupa u zemlji, ostvario je koncertne resitale i gostovanja kao solista i kamerni muzičar u Hrvatskoj, Austriji, Bugarskoj i Španiji. Poneo je titulu Talenta Festivala Trigonale 2011.
Kao solista je nastupao sa Umetničkim ansamblom Vojske Srbije Stanislav Binički, kao i sa Orkestrom FMU. Bio je saradnik Simfonijskog orkestra RTS-a, saradnik UA Stanislav Binički, oficijelni kontinuo saradnik baroknog orkestra Aestas i baroknog orkestra Nove beogradske opere. Član je ansambla za staru muziku Temenos i kamernog dua KMD.
Snimci njegovih koncerata su emitovani na programima Radio Beograda. Snimao je i za Austrijski radio (ORF).
Inicijator je i umetnički koordinator manifestacije Dani stare muzike na FMU, koja se uz podršku Evropske mreže za staru muziku održava od 2013. godine.
Docent je za umetničku oblast čembala na Poliinstrumentalnoj katedri FMU u Beogradu i angažovan u nastavi pri Katedri za kamernu muziku istog fakulteta. Bio je gostujući profesor i predavač na Univerzitetu Slobomir P (BiH) i Visokom konzervatorijumu za muziku u Vigu (Španija).

 

Loading...