POČETAK IZLAGAČKE SEZONE 2021. U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA

28.01.2021-04.03.2021, 12:00-20:00

POČETAK IZLAGAČKE SEZONE 2021. U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA
28.1.2021 – 4.3.2021.

BELGRADE RAW predstavlja RAW PERSPECTIVES Jelena Nikolić • Predrag Đulinac • Stefan Jovanović
KRITIČARI SU IZABRALI 2021: ULICA! GRAFITI SCENA IZ BLOKOVA
FEMKANJE: Prostori zajedništva Bojana S. Knežević • Katarina Petrović
OKO KINA / Filmski kostim, Omaž rediteljima Goranu Markoviću i Srdanu Goluboviću

Usled trenutnih epidemioloških okolnosti neće biti priređeno zvanično otvaranje, već će izložbe biti otvorene za publiku od četvrtka, 28. januara u 12:00.
Radno vreme galerija je svakog dana, osim nedeljom i tokom praznika, od 12:00 do 18:00.
Broj posetilaca je ograničen na najviše deset osoba u galeriji. Apelujemo na sve posetioce da budu odgovorni prema sebi i drugima i poštuju sve mere zaštite, kao što su nošenje zaštitnih maski, održavanje bezbedne razdaljine i što češće korišćenje dezinfekcionih sredstava.
Kulturni centar Beograda nastavlja da prati situaciju i blagovremeno obaveštava publiku o eventualnim izmenama u programu.

Galerija Artget | 20. godina
Trg republike 5/I
BELGRADE RAW
predstavlja
RAW PERSPECTIVES
Jelena Nikolić • Predrag Đulinac • Stefan Jovanović

Specijalizovana fotografska Galerija Artget Kulturnog centra Beograda počinje svoju 20. sezonu. U godini jubileja program čini po jedna izložba koju koncipiraju i realizuju umetnički direktori i direktorke u prethodnoj deceniji Galerije.
Prvu u ovom nizu je izložba Raw Perspectives koju priređuje sada jedanaestočlani fotografski kolektiv Belgrade Raw, kolektivni umetnički direktor(at) Galerije u 2013. godini.

Raw Perspectives ovde nudi poglede troje autora: Jelene Nikolić, Predraga Đulinca i Stefana Jovanovića. Iako niko od njih troje sebe ne bi nazvao ili ne naziva fotografom, svo troje koriste medij fotografije kao neku vrstu lufta, generatora arhiva i sredstvo vizuelnog beleženja sredine u kojoj se nalaze i koja ih okružuje. Sami članovi kolektiva Belgrade Raw imaju sličan pristup u kreiranju arhiva iz kog se čitaju društveno-političke okolnosti, svakodnevnica i njene promene.

Motivacija za rad kod Predraga, Jelene i Stefana varira između želje za dokumentovanjem, izučavanjem likovnih elemenata, beleženjem, na izgled, nepripadajućih trenutaka u prostoru do proste želje za nekom vrstom ventiliranja moždanih aktivnosti.

Pojedinačno, svako od njih troje imaju jedinstvenu internu logiku pri odabiru motiva, ili bolje pri odabiru trenutaka koji će zabeležiti. Međutim, pri združivanju njihovih arhiva, primećuje se izjednačavanje asocijativnih mreža i gubljenje ideje o autorstvu. Postaje neprepoznatljivo ko je autor koje fotografije. Postaje nebitno ko je autor koje fotografije. Postaje jasno kako jedna generacija detektuje kroz isto oko svoje okruženje i sve što ono nosi.

Iz teksta „Belgrade Raw: Raw Perspectives“ Dušana Savića

Više o autorima i selektorima možete pročitati ovde.
……………………………

Likovna galerija
Knez Mihailova 6
KRITIČARI SU IZABRALI 2021:  ULICA! GRAFITI SCENA IZ BLOKOVA
Kustoskinja: Dragana Kovačić

Zajednički rad pod nazivom ULICA! osmišljen je kao jam akcija grafiti crtača Hope-a, Cash-a, Junk-a i njihovih gostiju Sub Zero-a i Abs-a koji dolaze iz potkuluturnog miljea novobeogradskih blokova. Predstavnici su dve generacije grafiti crtača koji na ovom prostoru neprekidno deluju od sredine osamdesetih godina dvadesetog veka. Identitet ove grupe određen je blokovima koji su od svoga nastanka bili obeleženi kao „alternativna kartografija grada“,  a zatim dodatno getoizirani tokom devedestih godina prošlog veka. Blokovi su suštinski preduslov i neodvojivi supstrat njihove prakse i određuju osobeni način njihovog crtanja, strategiju i polje delovanja.
Praksa Hope-a, Cash-a, Junk-a, Sub Zero-a, Abs-a i drugih crtača očuvana je kao andergraund i alternativna. Njihovi radovi nastaju u latentnoj tenziji između legalnog i nelegalnog, sa uporištem u izvornoj kulturi hip hopa.
Rad grafiti crtača u prestižnom beogradskom izložbenom prostoru izveden je u realnom vremenu, kao nepredvidljivi performans u kome sama akcija predstavlja poruku.
Značenje Galerije KCB-a se redefiniše od ekskluzivnog prema inkluzivnom, tako da  galerijski prostor postaje integralni deo ulice. Cilj je da se ukine granica ili konvencionalno shvatanje institucionalnog i vaninstitucionalnog prostora kao presudnog za poimanje likovnog rada, te da se ukaže na poziciju posmatrača kao aktivnog učesnika u formiranju značenja vizuelnih sadržaja.
Ovom prezentacijom se povezuju dva suprotna dela grada, predgrađe i centar, potkultura i zvanična kultura.
U ciklusu Kritičari su izabrali – tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od  1967 – Dragana Kovačić,  laureat Nagrade Lazar Trifunović za 2018, istoričarka umetnost priredila  je aktuelnu izložbu  za 2021.

Više o autorima i selektorima možete pročitati ovde.
……………………………….

Galerija Podroom
Trg republike 5/-1
FEMKANJE: Prostori zajedništva
Bojana S. Knežević, Katarina Petrović

Prvi put Femkanje priređuje izložbu u Beogradu, u galeriji Podroom, čije izdanje će biti posvećeno temi koju je i Kulturni centar Beograda postavio kao tematski konceptualni okvir za 2021. godinu – Prostori zajedništva. Ovoj temi Femkanje će kao i u prethodnim svojim radovima, pristupiti kroz fokus na zvuk i komunikaciju.
Femkanje – Prostori zajedništva realizuje se kroz offline postavku, koju čini 18-kanalna zvučna instalacija u prostoru galerije sačinjena od arhivskog materijala i online postavku odnosno bazu podataka zvučnih intervencija savremenih umetnica i umetnika iz Srbije, zemalja bivše Jugoslavije, Evrope i šire.
www.femkanje.com
https://femkanje.sounder.fm
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/femkanje/id1547349232

Više o Femkanju možete pročitati ovde.
……………………………….

Filmska galerija (foaje DKC-a)
Kolarčeva 6
OKO KINA / Filmski kostim
Omaž rediteljima Goranu Markoviću i Srdanu Goluboviću
Ljiljana Petrović, kostimograf

Izložba OKO KINA koncipirana je kao skup kostimografskih radova, fragmenata, likovnih skica, fotografija i predstavlja autentično svedočanstvo i dopunu recepciji filmskog kostima, koji kao dokumentarni narativi pripovedaju o gradaciji stvaralačkog procesa i različitim kostimografskim postupcima, što daju originalnost i konačno oblikovano delo – film. Sedme umetnosti nema bez kostima koji odslikavaju prohujala vremena, kreacije nadahnute izmišljenim svetovima, ali i jednostavne, upečatljive odeće koja predstavlja nepogrešivo ogledalo duha vremena i života kojim se bavi određena filmska priča.

LJILJANA PETROVIĆ, kostimograf
Autor kostimografije za brojne igrane filmove: Otac, Krugovi, Falsifikator, My beautiful country, Klopka, Apsolutnih sto, Mali svet, Munje, Kad porastem biću Kengur, Turneja, Nož …; za seriju Besa 2, brojne TV drame, kratkometražne, animirane i igrano-animirane filmove, kao i za više od 350 realizovanih projekata u advertajzingu (reklame, muzički spotovi).
Autor kostimografije za više od 150 pozorišnih predstava gotovo svih vodećih pozorišta u Beogradu i nacionalnih pozorišnih kuća Srbije.
Aktivno izlaže u zemlji i inostranstvu, a njeni radovi se nalaze u brojnim kolekcijama: New Drama Center, Blumington (SAD), Muzej Lapidarium u Novigradu (Hrvatska), Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu itd.

Više o izložbi možete pročitati ovde.

Loading...