Koncert violinistkinje Sofije Krsteske Klebel i pijaniste i čembaliste Milana Popovića

06.09.2021., 20:00

Koncert koji su osmislili Sofija Krsteska-Klebel i Milan Popović nosi naziv „Iz zemlje Habzburga – muzika austrijskih kompozitora za violinu, čembalo i klavir 17-20. veka.“
Ovaj program promoviše muzičko stvaralaštvo nastajalo u okviru i za potrebe dinastije Habzburga i muzička dela koja su bila posvećena njihovim članovima. Idejni koncept nastao je iz želje za popularisanjem muzike austrijskih kompozitora koja na muzičkim podijumima Beograda i Srbije do sada nije bila izvođena. Koncert je podržao Austrijski kulturni forum u Beogradu.

Kulturni događaji se održavaju uz propisane epidemiološke mere za suzbijanje širenja virusa COVID-19, te je broj mesta za publiku u Galeriji Artget ograničen. Molimo Vas da svoje mesto rezervišete prijavom na damjana.njegic@kcb.org.rs ili telefonom na 011 2622 058. Prijavljivanje je moguće do 12 sati na dan koncerta ili dok se mesta ne popune. Za one koji ne budu u mogućnosti da prisustvuju koncertu zbog ograničenja, snimak dela koncerta biće objavljen na Youtube kanalu Kulturnog centra Beograda.

Program:
Antonio Kaldara
Sonata za violinu i kontinuo A-duru, op. 2 br.3
Andante
Allegro
Allegro

Georg Kristof Vagenzajl
Sonata za čembalo i violinu u De-duru, op. 1 br. 2
Allegro assai
Andantino
Tempo di Menuetto
Menuetto 2do

Johan Jakob Froberger
Svita za čembalo XI u De-duru
Alemanda u čast izbora i krunisanja Njegovog Veličanstva Ferdinanda IV, Romanskog kralja
Kuranta u čast dana rođenja Mlade Princeze Imperije
Sarabanda u čast krunisanja Njenog Imperijalnog Veličanstva Imperatorke Eleonore
Žiga

Fric Krajsler
Recitativo und Scherzo, za violinu

Hans Gal
Preambula i arija, za violinu i klavir

Volfgang Amadeus Mocart
Sonata za violinu i klavir u A-duru, KV 305
Allegro di molto
Thema con variazioni

Koncert „Iz zemlje Habzburga“ promoviše muzičko stvaralaštvo koje je nastajalo u okviru i za potrebe dinastije Habzburga i muzička dela koja su bila posvećena njihovim članovima. Idejni koncept resitala nastao je iz želje za popularisanjem muzike austrijskih kompozitora koja na muzičkim podijumima Beograda i Srbije do sada nije bila izvođena. Kroz prezentovanje muzike koja je nastajala na Dvoru Habzburga, učesnici resitala – Sofija Krsteska Klebel i Milan Popović – imaju za cilj sprovođenje ideje o umetničkoj muzici kao važnom kulturno-političkom sredstvu u procesu formiranja nacionalnog identiteta i kulture. Deo resitala, koncipiran je kroz povezivanje istorijskog i savremenog muzičkog stvaralaštva Austrije, koje se prezentuje izvođenjem savremenih dela pisanih pod uticajem istorijske izvođačke prakse. Na taj način, potencira se i ukazuje na kontinuitet i stilsko-umetničke veze u muzici Austrije u periodu od skoro četiri stotine godina.

Biografije:
Violinistkinja i violistkinja Sofija Krsteska-Klebel je koncertno aktivna širom Evrope, Azije i Južne Amerike kao član renomiranih kamernih sastava. Posebno je posvećena istorijski informisanom izvođaštvu. Sofija je diplomirala violinu na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi red. prof. Maje Jokanović i na Univerzitetu umetnosti u Gracu u klasi prof. Vesne Stanković. Master studije barokne violine završila je sa najvišom ocenom na Univerzitetu umetnosti u Gracu u klasi univ. prof. Suzan Šolc. Redovan je član ansambala Bach Consort Wien, Wiener Akademie Orchestra, Neue Hofkapelle Graz i sarađuje s dirigentima među kojima su Martin Hazelbek, Ruben Dubrovski, Stefan Gotfrid i drugi. Kao član Wiener Akademie Orchester učestvovala je u integralnom snimanju devet Betovenovih simfonija na istorijskim instrumentima. Projekat pod nazivom Resound Beethoven je predstavljen publici širom sveta turnejama u Južnoj Americi, Aziji i Evropi. Zajedno sa Suzan Šolc jedna je od osnivača konsorta violina gamma.ut i sa ostalim članovima kvinteta bavi se naučno-istraživačkim radom na temu renesansnih gudačkih instrumenata u okviru doktorske škole (Doktoratsschule) na Univerziteta umetnosti u Gracu. Zahvaljujući svom opsežnom profesionalnom i akademskom iskustvu, Sofija sa podjednakom lakoćom i stilskom preciznošću vlada delima od renesanse do savremene muzike 21. veka nastupajući kako na istorijskim tako i na modernim instrumentima iz porodice violine. Živi i radi u Gracu.

Čembalista i pijanista Milan Popović je aktivan kao solista i kamerni muzičar, klavirski i kontinuo saradnik. Na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu je završio osnovne studije klavira i čembala, u klasama red. prof. Ninoslava Živkovića i red. prof. Zorice Ćetković. Na istom fakultetu je sa uspehom odbranio doktorski umetnički projekat pod nazivom Interpretativne veze između francuske muzike za klavijaturne instrumente 18. i 20. veka. Tokom školovanja se konstantno usavršavao na kursevima klavira i čembala u zemlji i inostranstvu. Pohađao je kurseve na Međunarodnom festivalu čembala Ars vivedni clavicembalum – Čembalo, živa umetnost u Beogradu i bio je dvogodišnji stipendista Austrijske barokne akademije (Austria Barock Akademie – ABA) iz Gmundena. Među profesorima kod kojih se usavršavao su Marija Luiza Baldasari, Erik Traksler, Egon Mihajlović, Blandin Ranu i drugi. Dobitnik je nagrada na brojnim pijanističkim takmičenjima domaćeg i međunarodnog karaktera. Gostovao je na muzičkim festivalima u zemlji i inostranstvu (Ars vivedni clavicembalum, Trigonale, Aestas, Festival rane muzike). Pored redovnih nastupa u zemlji, ostvario je resitale i gostovanja kao solista i kamerni muzičar u Austriji, Hrvatskoj, Bugarskoj i Španiji. Kao solista je nastupao sa Umetničkim ansamblom Vojske Srbije Stanislav Binički, kao i sa Orkestrom Fakulteta muzičke umetnosti. Bio je saradnik Simfonijskog orkestra RTS-a, saradnik UA Stanislav Binički, Jevrejskog kamernog orkestra, oficijelni kontinuo saradnik baroknog orkestra Aestas i baroknog orkestra Nove beogradske opere. Član je ansambla za staru muziku Temenos. Koncertni nastupi Milana Popovića, zabeleženi su u formi trajnih audio snimaka i emitovani na programima Radio Beograda i austrijskog ORF. Inicijator je i umetnički koordinator obeležavanja Evropskog dana stare muzike, koji se od 2013. godine održava na Fakultetu muzičke umetnosti, uz podršku Evropske mreže za staru muziku. Docent je za umetničku oblast čembala Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu.

Loading...