BELDOCS 2023. / 16.5.2023.

16.05.2023., 17:30

Međunarodni festival dokumentarnog filma BELDOCS
10 – 17. maj 2023.
Dvorana Kulturnog centra


Cena ulaznica: 300

⇒ 17:30
Portret umirućeg džina
Srbija | 2023 | 11′
Kategorija: Srpski takmičarski program
Reditelj: Stefan Đorđević

Portret umirućeg džina je vizuelna oda rudarima RTB Bora koji su čitav svoj život proveli u rudniku, radeći u teškim uslovima, koristeći zastarelu tehnologiju koja se godinama nije menjala. Zbog preuzimanja RTB Bora od strane kineskih investitora, stara topionica je uništena, a potreba za starijim rudarima je nestala. Film prikazuje njihove poslednje radne dane.

*Posle filma moderiran razgovor sa publikom

Flotacija
Srbija | 2022 | 77′
Kategorija: Selekcija za Eurimaž Audencija nagradu, Srpski takmičarski program
Reditelj: Eluned Zoe Aiano, Alesandra Tatić

U Istočnoj Srbiji postoji grad sa dvojnim identitetom, podeljenim između okultizma i industrije. Porodica čija je sudbina vezana za oba identiteta daje sve od sebe da obezbedi opstanak lokalne kulture. Rudar Dragan poslednja je generacija lovaca na zmajeve među Markovićima. Njegova sestra Desa, udovica sindikalnog vođe, pokušava da zaštiti svoju zaostavštinu tako što će se boriti za prava rudarskih porodica.

*Posle filma razgovor sa rediteljkama

 

⇒ 19:30
Sestrinstvo suve saune
Estonija, Francuska, Island | 2023 | 89′
Kategorija: Selekcija za Eurimaž Audencija nagradu, Povetarac
Reditelj: Anna Hints

U tami zadimljene saune, žene dele svoje najdublje tajne i intimna iskustva, ispirajući sramotu zarobljenu u njihovim telima i vraćajući snagu kroz osećaj zajedništva.

⇒ 21:30
Prirodna istorija uništenja
Nemačka, Litvanija, Holandija | 2022 | 112′
Kategorija: Udarni termin
Reditelj: Sergei Loznitsa

Inspirisan knjigom Vilfrida Georga Zebalda i zasnovan na arhivskim snimcima iz Drugog svetskog rata, film ističe pitanje: da li je moralno prihvatljivo upotrebiti civilno stanovništvo kao sredstvo rata? Da li je moguće opravdati masovno uništenje zarad viših „moralnih” ideala? Pitanje ostaje relevantno, čak i posle 80 godina, i njegova nametljivost je tragično prikazana u trenutnim događajima.

Loading...