Koncert ansambla „l’Asnée“ u okviru festivala „Quantz | Kvanc!“

16.07.2023., 20:00

Ove godine se navršava 250 godina od smrti Johana Joahima Kvanca (1697–1773). Ovaj kompozitor je rođen u Šedenu u centralnoj Nemačkoj i obučavan je da svira različite instrumente od strane takozvanih gradskih frulaša (Stadtpfeifer). Godine 1728. je postao član Knježevsko-saksonske i Kraljevsko-poljske kapele u Drezdenu. Kralj Fridrih Veliki ga je 1741. godine pozvao na Pruski dvor u Berlin/Potsdam. Dan za danom, Kvanc je učio Fridriha da svira flautu, komponovao je brojne koncerte za flautu i dela za kamernu muziku, pravio instrumente i pisao udžbenik Uputstvo za sviranje traverzo flaute koji se smatra jednim od glavnih izvora istorijsko-informisane izvođačke prakse.
Festival Quantz | Kvanc! održaće se u periodu od 12. do 16. jula u Beogradu. Program obuhvata koncerte, predavanja i radionice na različitim lokacijama. Umetničko vodstvo i organizacija festivala: Antje Beker i Karolina Beter.
Završni koncert festivala čini nastup Karoline Beter, traverzo flauta i Olivjea Garda, čembalo. Zajedno sa njima će nastupiti i gošća Antje Beker, traverzo flauta.

Program:
Johan Joakim Kvanc
Sonata za flautu i baso kontinuo u Ge–duru, QV 1:109

Sonata za dve flaute i baso kontinuo u e–molu, QV 2:21

Sonata za flautu i baso kontinuo u ha–molu, QV 1: 168

Sonata za dve flaute i baso kontinuo u Ge–duru, QV 2:Anh 28

Biografije:
Posle studija blok-flaute i traverzo flaute u Holandiji, Karolina Beter (Karolina Bäter) se specijalizovala za izvođenje kamerne muzike na istorijskim instrumentima. Dobitnica je nagrada na takmičenju Deutscher Musikwettbewerb i Penderecki takmičenju, i osvojila je četvrto mesto na međunarodnom takmičenju Gaudeamus. Kao član ansambala MAE i The Roentgen Connection, Studio 6 i New Trinity Baroque, Karolina nastupa na koncertnim podijumima i festivalima širom Evrope, Rusije i SAD-a i učestvuje u radio-televizijskim produkcijama za RTS digital, Radio Beograd, BBC, kao i za izdavačke kuće Lindoro, unsounds i konkurrent. Od 2007. do 2014. godine je učestvovala u pozorišnim predstavama sa holandskim ansamblima De Veenfabriek i Het Veemtheater, kao i sa ansamblom Andcompany. Kao solista je gostovala sa Ansamblom Renesans, Zagrebačkim solistima, New Trinity Baroque, Holland Baroque i Filharmonijom Skoplja. Redovno svira u orkestrima koji izvode baroknu muziku, kao što su elbipolis Hamburg, Neues Barockorchester Berlin, Märkisch Barock, Potsdamer Kantorei, Berlin Baroque, Aris&Aulis, Concerto Brandenburg, Camerata Allegra i Ensemble Fritz. Na poziv Beogradske barokne akademije, France Baroque i Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu je držala majstorske kurseve na istorijskim flautama.

Olivje Gard (Olivier Garde) je čembalista, koji je studirao u Hagu i u Amsterdamu. Kao solista i sa ansamblom l’Asnée je nastupao u muzičkim dvoranama kao što su Concertgebouw u Amsterdamu, Tokyo Opera City, Hotel de Soubise u Parizu, Opera u Magdeburgu, Spectrum NYC u Njujorku i Konzervatorijumu za muziku u Sidneju. Dobitnik je treće nagrade na Teleman takmičenju sa ansamblom La Follia u Magdeburgu (2007). Od 2016. godine je aktivan kao umetnički direktor za France Baroque, sa misijom da se promoviše francuska kultura iz epohe prosvetiteljstva. Iste godine snima album sa delima Ž. F. Ramoa za l’Asnée/France Baroque, a 2019. godine drugi album pod nazivom: les Six Cordes d’Apollon.
Osim muzike, radi kao fizioterapeut sa specijalizacijom motorika za muzičare, polazeći od toga, da je prikladna kontrola pokreta tela ključ do ekspresivnog izvođenja. Radi daljeg usavršavanja na polju muzičkog izvođenja i pokreta posle studija u Hagu, nastavlja da se školuje za instruktora ving čuna 2009. godine kao i za fizioterapeuta, sa diplomom stečenom u holandskom gradu Breda. Godine 2020. osmišlja projekat Biomehanična muzika.

Antje Beker (Antje Becker) rođena u Anklamu, pokrajna Meklenburg, je pohađala studije traverzo flaute/istorijske izvođačke prakse kod Marijon Trojpel-Frank (Marion Treupel-Franck), Vilberta Hazelzeta (Wilbert Hazelzet) i Kristofa Huntgeburta (Christoph Huntgeburth) na akademijama u Minhenu, Utrehtu i Berlinu. Redovno nastupa sa orkestrima Dutch Baroque Orchestra, Accademia di Monaco sa kojima učestvuje u snimanju kompakt diskova, kao i radio-televizijskim produkcijama (Coviello Classics, NAXOS, Bayrischer Rundfunk, Concertzender, BBC). Godine 2019. je dobila nagradu sa ansamblom Due Oratori na međinarodnom takmičenju H.I.F. Biber u Sankt Florijanu (Austrija). Iste godine prima nagradu IYAP Selected Ensemble Antwerpen sa ansamblom Vergissmeinnicht u Belgiji. Sa navedenim ansamblima je nastupala u Nemačkoj kao i u inostranstvu, između ostalog na festivalima Festival Resonanzen Wien (Austrija), Bayerisch-Böhmischen Barockfestival, u serijalu za ranu muziku Barok op vrijdag u Hagu (Holandija), kao i u okviru frinč koncerata festivala Oude Muziek Festival Utrecht (Holandija) i Additional Concerts BRQ Baroque Music Festival Vantaa (Finska).

Program festivala Quantz | Kvanc!:
KONCERTI
Sreda, 12. jul u 19.00

Botanička Bašta Jevremovac
Rajnsberg, kamerna muzika dvorske kapele Fridriha Velikog

Četvrtak, 13. jul u 20.00
Katedrala Blažene Djevice Marije, Neimar
Ansambl Beogradski barok i Karolina Beter (traverzo flauta) i Antje Beker (traverzo flauta)
Program: koncerti za flautu i simfonije Kristofa Šafrata, Karla Filipa Emanuela Baha, Franca Bende i Johana Joakima Kvanca

Petak, 14. jul u 20.00
Katedrala Blažene Djevice Marije, Neimar
Muzika berlinske škole
Olivje Gard, čembalo

Nedelja, 16. jul u 20.00
Galerija Artget
Ansambl l’Asnee

MAJSTORSKI KURSEVI
13. i 14. jul od 12.00 do 16.00

Katedrala Blažene Djevice Marije, Neimar
Kurs za čembaliste

13. i 15. jul od 12.00 do 16.00
Kulturni klub 4SE Marina
Kurs za flautiste

PREDAVANJA
Petak, 14. jul u 12.00
Gete institut
O životu i stvaralaštvu J. J. Kvanca
predavači: Antje Beker, Rastko Popović, Karolina Beter

 

 

Loading...